تلگرام ایکس



    بعد از اینکه مدتی با تلگرام ایکس کار کردم به قدری از آن خوشم آمد که اپ رسمی تلگرام را از روی گوشیم پاک کردم. در این یادداشت قصد دارم مختصری راجع به ویژگی‌های تلگرام ایکس بنویسم.
    اولین و به نظر من بهترین ویژگی که در تلگرام ایکس نظرتان را جلب میکند حالت شب است. اگر از چپ به راست انگشتان را روی صفحه حرکت دهید در قسمت پایین منویی که برایتان باز میشود دو گزینه جدید می‌بینید. حالت شب و حالت حبابی (سعی کردم یک ترجمه زیبا از Bubbles Mode ارائه بدم.) که به راحتی می‌توانید آن‌ها را فعال و غیرفعال کنید. حالت شب که مشخص است اما حالت حبابی، در واقع با غیر فعال کردن حالت حبابی کادر دور پیغام‌ها حذف میشود و پیغام‌ها تمام عرض صفحه نمایش را در برمیگیرند. خوب توضیحش خیلی سخته، خودتان ببنید.




    یک ویژگی خوب دیگه‌ای که تلگرام ایکس دارد و بعضی از سایت‌های ایرانی اسمش را حالت روح گذاشتند، پیش نمایش پیغام‌هاست. چت موردنظرتان را چند ثانیه لمس کنید تا برنامه پیش‌نمایشی از آن را به شما نشان دهد. با انگشت دیگر می‌توانید به بالا و پایین حرکت کنید و پیامی که برایتان آمده را کامل بخوانید. اگر قصد دارید پیامی را برای دیگری بفرستید آن پیام را از چپ به راست بکشید و اگر در یک گفتگوی دو نفره قصد نقل قول دارید آن پیام را از راست به چپ بکشید.
    اما تلگرام ایکس مشکلاتی هم دارد. از جمله اینکه گاهی نوشته‌ها از چارچوب بیرون میزنند و حالت بدی پیدا می‌کنند. نمی‌دانم این مشکل فقط مختص به زبان فارسی است یا در زبان انگلیسی هم این اتفاق می‌افتد و اینکه در تلگرام ایکس امکان ورد با چند حساب وجود ندارد.

نظرات

پست‌های پرطرفدار